2ο Διεθνές Συνέδριο «Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση»

Το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών διοργανώνει το 2ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση». Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη από 28 έως 30 Απριλίου 2017.

Σκοπός του συνεδρίου είναι η ανάπτυξη διαλόγου, η επιστημονική ανάλυση και η εμβάθυνση  σε οργανωτικά και διοικητικά θέματα της εκπαίδευσης, αλλά και σε θέματα αξιολόγησης, διδακτικής και διδασκαλίας, διδακτικού υλικού και αναλυτικών προγραμμάτων διαπολιτισμικότητας, ειδικής αγωγής και αγωγής υγείας. Ειδικότερα όσον αφορά τη διδακτική και τη διδασκαλία, επικεντρωνόμαστε στους διδάσκοντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί δεν αρκεί να είναι κάποιος άριστος επιστήμονας, οφείλει να έχει και την ικανότητα να μεταδώσει τις γνώσεις του και σε άλλους.

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά στα θέματα αγωγής υγείας ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί μεταξύ άλλων στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών από γιατρούς αναφορικά με την αγωγή των δύο φύλων, τις διαφυλικές σχέσεις, την προσωπική υγιεινή των μαθητών, τα πάσης φύσεως μεταδιδόμενα νοσήματα, την αντισύλληψη, τις ανεπιθύμητες κυήσεις, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί ο ιατρικός κλάδος να βοηθήσει στην μείωση των αρνητικών συνεπειών των προαναφερθέντων. Παράλληλα δίνεται στους εκπαιδευτικούς η ευκαιρία να ενημερώσουν τους γιατρούς για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν όλα τα παραπάνω στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους.

                Γίνεται, λοιπόν, φανερό ότι η θεματολογία του συνεδρίου διευρύνεται προς το χώρο της ιατρικής, καθιστώντας απαραίτητη την παρουσία της στο διάλογο που επιχειρείται στο πλαίσιο αυτού του συνεδρίου.

Θα υποστηριχθεί, βέβαια, πως οι παιδαγωγικές και οι ιατρικές επιστήμες δεν σχετίζονται μεταξύ τους. Όμως υπάρχουν τομείς που βρίσκουν εφαρμογή και στους δύο επιστημονικούς χώρους, όπως η αξιολόγηση, η επιμόρφωση, η ειδική και γενική αγωγή, η αγωγή υγείας, η ιατροφαρμακευτική αγωγή, η παροχή πρώτων βοηθειών, η συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη και γι’ αυτό υπάρχει σοβαρός λόγος αυτοί οι δύο επιστημονικοί χώροι να συνδιαλέγονται, καθώς έχουν το ίδιο υποκείμενο ενασχόλησης κατά την άσκηση των καθηκόντων τους: τον άνθρωπο.

Αν επιχειρούσαμε να διαχωρίσουμε τους ανθρώπους ανάλογα με το είδος της απασχόλησής τους τότε θα προέκυπταν δύο μεγάλες κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει αυτούς που η εργασία τους αποσκοπεί στην κατασκευή αντικειμένων τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη άπειρων ανθρωπίνων αναγκών, όπως αυτοκίνητα, αεροπλάνα, κτίρια, βιβλία, μηχανήματα. Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται όλοι εκείνοι που η εργασία τους σχετίζεται με τον ίδιο τον άνθρωπο και αποβλέπει αφενός στην θεραπεία του σώματος και της ψυχής, όπως οι εργαζόμενοι στον ιατρικό τομέα, αφετέρου στην καλλιέργεια της ψυχής και του πνεύματος για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου, όπως οι εργαζόμενοι στο χώρο της εκπαίδευσης και της παιδείας. Γιατί όπως ο γιατρός θεραπεύει το σώμα έτσι και ο εκπαιδευτικός θεραπεύει το πνεύμα.

Σκοπός του συνεδρίου, λοιπόν, εκτός των προαναφερθέντων, είναι και η έναρξη ενός διαλόγου:

  1. αφενός για την αποσαφήνιση των σχέσεων μεταξύ παιδαγωγικής και ιατρικής, που εξετάζει τι οφείλει να γνωρίζει ένας εκπαιδευτικός από την ιατρική και τι ένας γιατρός από την παιδαγωγική,
  2. αφετέρου για την ανεξαρτητοποίηση των εκπαιδευτικών, για το πώς δηλαδή οι παιδαγωγοί θα αποκτήσουν στην εκτέλεση των καθηκόντων τους προς στο μαθητή τον ίδιο βαθμό ανεξαρτησίας που διαθέτουν οι γιατροί κατά την άσκηση της ιατρικής προς τον ασθενή.

Πρόθεσή μας είναι να δοθεί το έναυσμα στους εισηγητές για παρουσίαση και έκφραση της επικρατούσας κατάστασης μέσα από προσωπικές μελέτες περίπτωσης και ευρύτερες έρευνες, αλλά και να αναδυθούν προτάσεις για τη βελτίωση και κατ’ επέκταση την ανάδειξη των πτυχών του εκπαιδευτικού έργου στην ολότητά του.

Απώτερος σκοπός του συνεδρίου είναι η θεμελίωση διαλόγου και η εμβάθυνση σε θέματα κοινά στους χώρους της παιδαγωγικής και της ιατρικής, με στόχο τη μεγιστοποίηση του οφέλους για το κοινό υποκείμενο ενασχόλησής τους, τον άνθρωπο, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες και μελλοντικές κοινωνίες.

 

Ενδεικτικές Θεματικές Ενότητες:

 

  1. Αξιολόγηση της Εκπαίδευσης
  2. Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαίδευσης
  3. Διοίκηση Εκπαίδευσης και Διαπολιτισμικότητα
  4. Αναλυτικά προγράμματα  για την Προσχολική, την  Α΄/βάθμια και  την Β΄/βάθμια Εκπαίδευση
  5. Διδακτική και Διδασκαλία
  6. Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας
  7. Γενική και ειδική αγωγή
  8. Αγωγή υγείας
  9. Ιατροφαρμακευτική αγωγή στην εκπαίδευση
  10. Κοινωνική Ιατρική

 

Σημείωση: οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προτείνουν και δικές τους θεματικές ενότητες.

 

Περισσότερες πληροφορίες στο http://thraki.inpatra.gr 
Πηγή: typoskritis.gr