Influencers: Πόσα παίρνουν για ένα post – Οι πιο γνωστοί και ακριβοπληρωμένοι στην Ελλάδα και στον κόσμο
Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.
Ο στόχος των ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.
Σφίγγει ο κλοιός
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει ξεκινήσει ειδικούς ελέγχους στα εισοδήματα γνωστών Ελλήνων στα social media. Βασικός στόχος είναι ο εντοπισμός περιπτώσεων φοροδιαφυγής.
Στο στόχαστρο των ελέγχων βρίσκονται τα έσοδα και οι οικονομικές συναλλαγές, παρέχοντας υπηρεσίες προβολής ή προϊόντα προς πώληση.
Ο… τιμοκατάλογος των influencers
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι influencers λαμβάνουν αμοιβές ανάλογα με τους followers τους:
– Followers έως 100.000, 400 ευρώ ανά post,
– Followers από 100.000 – 500.000, 1.000 έως 5.000 ευρώ ανά post,
– Followers από 500.000 – 1.000.000, 5.000 έως 10.000 ανά post,
– Followers πάνω από 1.000.000, 10.000 και πάνω ευρώ ανά post.
Οι Έλληνες με τους περισσοτέρους followers:
– Άκης Πετρετζίκης, 1.800.000 followers,
– Κώστας Τσιμίκας, 1.800.000 followers,
– Ελένη Μενεγάκη, 1.300.000 followers,
– Ελένη Φουρέιρα, 1.300.000 followers,
– Ανδρέας Γεωργίου, 1.200.000 followers,
– Ιωάννα Τούνη, 1.100.000 followers,
– Αλέξανδρος Κοψιάλης,1.100.000 followers,
– Αθηνά Οικονομάκου, 1.000.000 followers,
– Φαίη Σκορδά, 1.000.000 followers,
– Κωνσταντίνος Αργυρός, 997.000 followers,
– Σάκης Τανιμανίδης, 995.000 followers,
– Σάκης Ρουβάς, 939.000 followers.
Οι 10 μεγαλύτεροι celebrities στο Instagram
– Κριστιάνο Ρονάλντο, 591 εκατ. followers. 1.600.000 $/ ανάρτηση,
– Ντουέιν Τζόνσον (The Rock), 385 εκατ. followers. 1.500,.000 $/ ανάρτηση,
– Αριάνα Γκράντε, 375 εκατ. followers. 1,500,000 $/ ανάρτηση,
– Κάιλι Τζένερ, 395 εκατ. followers. 1.490.000 $/ ανάρτηση,
– Σελένα Γκόμεζ, 423 εκατ. followers. 1.450.000 $/ ανάρτηση,
– Κιμ Καρντάσιαν, 360 εκατ. followers. 1,400,000 $/ ανάρτηση,
– Λιονέλ Μέσι, 473 εκατ. followers. 1.170.000 $/ ανάρτηση,
– Μπιγιονσέ, 312 εκατ. followers. 1.150.000 $/ ανάρτηση,
– Τζάστιν Μπίμπερ, 292 εκατ. followers. 1.100.000 $/ ανάρτηση,
– Κένταλ Τζένερ, 291 εκατ. followers. 1.050.000 $/ ανάρτηση.
Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης και των φορολογικών αρχών της ΑΑΔΕ έχουν μπει οι influencers, με την εφορία να «ξεσκονίζει» μία σειρά από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram και TikTok.
Η Έλενα Ξύτσα έχει 30.000 followers και ανήκει στην κατηγορία των micro-influencers. Όπως είπε η ίδια στο MEGA, οι micro-influencers είναι τα άτομα της διπλανής πόρτας και επικοινωνούν με εταιρείες, ώστε να διαφημίσουν προϊόντα που θα αγοράσει ο κόσμος.
«Όταν κάνω συνεργασίες φορολογούμαι κανονικότατα. Το να είσαι influencer είναι επάγγελμα πλέον. Υπάρχει μία διαδικασία τι θα κάνεις και τι απαιτήσεις έχει ο πελάτης», δήλωσε.
Σκρολλάροντας κανείς στα social media μπορεί να διακρίνει πολλές κατηγορίες influencers, όπως εκείνους που ασχολούνται με μόδα, beauty, φαγητό και ταξίδια.
Το… μεροκάματο φαίνεται να είναι αρκετά καλό για τους influencers χάρη στις συνεργασίες που κλείνουν με εταιρείες.
«Ας υποθέσουμε ότι κάποιος κλείνει μία συνεργασία με μία εταιρεία που θα πάρει 700 ευρώ. Εάν έχει άλλες 10 εταιρείες που συνεργάζεται, σκεφτείτε πόσα μπορεί να βγάλει τον μήνα», είπε η Έλενα Ξύτσα.
Οδηγός για να… γίνεις influencer
Τι χρειάζεται, όμως, για να γίνει κανείς influencer; Η ίδια αποκαλύπτει.
«Πρέπει να είσαι αληθινός. Να χτίσεις την εικόνα σου για να μπορείς να επηρεάσεις τον κόσμο. Αυτό που θες να πετύχεις είναι να παραμείνει ο κόσμος στο προφίλ σου. Ξεκινάς συνεργασίες, χτίζεις το προφίλ σου, δείχνεις τι σου αρέσει, οπότε το κοινό που θα σε προσεγγίσει θα πρέπει να είναι συμβατό», δήλωσε.
Οι κατηγορίες των influencers
Στην κατηγορία των Mega influencers εντάσσονται όσοι έχουν από 500.000 έως 2 εκατομμύρια followers και μπορούν να λάβουν το ποσό των 3.000 -10.000 € ανά post.
Αντίστοιχα:
Macro influencers (100.000-500.000 followers): 1.000 – 3.000 ευρώ ανά post
Micro influencers (3.000-30.000 followers): 300 – 1.000 € ανά post
Νano influencers (έως 3.000 followers): 100-500 € ανά post