Αναφορά στα μεγάλα έργα από τον Περιφερειάρχη
Στο έργο του ΒΟΑΚ που για την Περιφέρεια πρέπει να είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομός από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι Κισάμου, στην αναγκαιότητα της υλοποίησης της εκτροπής του Πλατύ Ποταμού που θα δώσει ζωή και ανάπτυξη στο Ρέθυμνο και τη Μεσαρά, στο πρόβλημα της λειψυδρίας, αλλά και στην αναγκαιότητα να ισχύει το μεταφορικό ισοδύναμο στην Κρήτη, αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, απαντώντας σήμερα στην έναρξη του Περιφερειακού Συμβουλίου σε σχετικές ερωτήσεις που κατέθεσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Κώστας Δανδουλάκης.
Εκτροπή Πλατύ Ποταμού
Το πρώτο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης στον τομέα των εγγειοβελτιωτικών έργων της Κρήτης είναι η εκτροπή του Πλατύ Ποταμού, διότι θα λύσει προβλήματα ύδρευσης και άρδευσης τόσο στο Ρέθυμνο όσο και στη Μεσαρά, τόνισε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης στην τοποθέτησή του για το θέμα.
Το έργο της εκτροπής του Πλατύ Ποταμού ξεπερνά σε προϋπολογισμό τα 150 εκ. ευρώ, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και μετά από αίτημα της Περιφέρειας Κρήτης έχει μεταφερθεί η αρμοδιότητά του, από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης στο Υπουργείο Υποδομών προκειμένου να βρίσκεται στον κατάλογο των μεγάλων έργων της χώρας και να προωθηθεί η υλοποίησή του. Ο Περιφερειάρχης, χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την έγκριση ποσού 2 εκ. ευρώ για τις μελέτες που αφορούν το Γερακάρι κι άλλα αρδευτικά με στόχο να καλυφθεί μεγαλύτερη περιοχή στο Ρέθυμνο και υπογράμμισε πως να μπουν και νέα τμήματα, είτε με συμπληρωματική, είτε με νέα σύμβαση.
Για να ξεκινήσει το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο, ο κ. Αρναουτάκης κάλεσε τους Αυτοδιοικητικούς και πολιτικούς φορείς της Κρήτης να πιέσουν όλοι μαζί. «Εμείς ως Περιφέρεια θα ζητήσουμε να ενταχθούν και τα νέα κομμάτια αλλά το ζητούμενο είναι να ληφθεί η τελική απόφαση του Υπουργείου, να δοθεί η έγκριση απ’ όλους τους αρμόδιους φορείς, να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει το έργο. Με τις επαφές που κάνουμε με το Υπουργείο, εκτιμούμε πως μπορεί μέσα στο επόμενο οκτάμηνο να ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησης, αλλά θεωρούμε πως είναι χρήσιμη η πίεση όλων», κατέληξε ο Περιφερειάρχης.
Για την λειψυδρία
Αναφορικά με το πρόβλημα της λειψυδρίας ο κ. Αρναουτάκης επανέλαβε την θέση που έχει εκφράσει δημόσια για ενιαία διαχείριση του νερού στο νησί με φορέα διαχείρισης τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, ο οποίος διαθέτει σχετική εμπειρία διαχείρισης. Εξέφρασε ακόμα την άποψη πως ο σχεδιασμός μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα από τις μελέτες που θα προκηρυχθούν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης που έχει την αρμοδιότητα για το νερό. Η Περιφέρειας Κρήτης από την πλευρά της έχει δώσει τις σχετικές εγκρίσεις, όπου χρειάστηκαν ενώ έγιναν και συναντήσεις σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα και σε πολλούς Δήμους για τον καλύτερο σχεδιασμό.
Μεταφορικό ισοδύναμο
Κορυφαίο ζήτημα για την Κρήτη χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης το μεταφορικό ισοδύναμο, υπογραμμίζοντας πως δεν έχουν προχωρήσει από τις κεντρικές κυβερνήσεις πολιτικές προς αυτή την κατεύθυνση επί πολλά χρόνια και παρά το γεγονός ότι έχουν καταβληθεί αρκετές προσπάθειες κατά το παρελθόν. Μάλιστα, προκειμένου να βρεθεί λύση ο κ. Αρναουτάκης προτείνει να γίνει σύσκεψη για το θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου τον Οκτώβριο στο Υπουργείο Ναυτιλίας με στόχο να ληφθούν και να δρομολογηθούν αποφάσεις για την εφαρμογή του για την Κρήτη.
«Εμείς ως Κρήτη έχουμε μιλήσει με τον Υπουργό αρκετές φορές και με τους βουλευτές. Εντός του Οκτωβρίου πρέπει να γίνει συνάντηση στο Υπουργείο με τους φορείς και τους βουλευτές της Κρήτης, ούτως ώστε να διεκδικήσουμε για την Κρήτη το μεταφορικό ισοδύναμο. Πρέπει να γίνει διότι έχουμε μια μείωση του κόστους των μεταφορών για τα προϊόντα και τους ανθρώπους. Είναι κάτι που η Κρήτη το δικαιούται ως νησί ανεξάρτητα από το μέγεθος της», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης.
ΒΟΑΚ
Ενημερώνοντας για τις εξελίξεις στον Βόρειο Οδικό Άξονα ο κ. Αρναουτάκης αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγείλει το Υπουργείο Υποδομών, σημειώνοντας πως στις 6 Αυγούστου είναι η έναρξη ενδιαφέροντος της διαγωνιστικής διαδικασίας για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος κι εντός Οκτωβρίου εκτιμάται πως θα ξεκινήσει η διαδικασία για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη όπου θα ακολουθηθεί η μέθοδος ΣΔΙΤ ενώ θα προχωρήσει και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος από δημόσιους πόρους. Ο Περιφερειάρχης σημείωσε για πολλοστή φορά πως για την Περιφέρεια Κρήτης «ΒΟΑΚ νοείται από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία κι αυτό διεκδικούμε όλα αυτά τα χρόνια», σημειώνοντας πως είναι στη θετική κατεύθυνση το γεγονός πως έχει ξεκινήσει η διαδικασία δημοπρατήσεων και παράλληλα θα προωθηθεί η στρατηγική μελέτη για να ολοκληρωθεί όλο το τμήμα από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία.
Τέλος, για ενδεχόμενες αλλαγές στο Χωροταξικό σημείωσε πως έχει εγκριθεί και το Υπουργείο έχει λάβει όλα τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί από τους φορείς της Κρήτης κι αν απαιτηθεί τροποποίηση θα πρέπει να μεθοδευτεί η διεκδίκησή της.
Πηγή: typoskritis.gr