Απεργία, Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου: Τι ισχύει με ΜΜΜ – Ποιοι συμμετέχουν, τι ώρα είναι οι πορείες

Χιλιάδες εργαζόμενοι, συνδικάτα και σωματεία «κατεβάζουν ρολά» την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου και συμμετέχουν στην 24ωρη πανελλαδική απεργία, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την τραγωδία των Τεμπών, αλλά και με αιτήματα κατά της ακρίβειας και αυξήσεις μισθών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ, μαζί με τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, καθώς Εργατικά Κέντρα και ομοσπονδίες του ιδιωτικού τομέα έλαβαν αποφάσεις για απεργία την ίδια μέρα. Στην απεργία συμμετέχουν και οι δικαστικοί υπάλληλοι, αλλά και η Ομοσπονδία Θεάματος-Ακροάματος. Χωρίς ταξί τα μείνει η Αττική την Τρίτη 27 και την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2024 καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής αποφάσισε να προχωρήσει σε 48ωρη απεργία.

 Το ΠΑΜΕ επίσης απευθύνει κάλεσμα αγώνα σε όλα τα εργατικά σωματεία να πάρουν με μαζικές, συλλογικές διαδικασίες αποφάσεις για συμμετοχή στην απεργία στις 28 Φλεβάρη.

Συμμετοχή στο πανελλαδικό συλλαλητήριο ανακοίνωσαν και οι φοιτητικοί σύλλογοι για τη μεγάλη πανελλαδική απεργία, τη μέρα που συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα στα Τέμπη.

Στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ θα συμμετάσχουν στις 28 Φεβρουαρίου, οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, προκαλώντας σοβαρές δυσλειτουργίες στις αεροπορικές πτήσεις. Την ημέρα εκείνη, κανένα αεροπλάνο δεν θα προσγειώνεται στα αεροδρόμια της χώρας.

Τι ώρα είναι οι πορείες την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου
Το κάλεσμα της ΑΔΕΔΥ είναι για 11:00 στην Πλατεία Κλαυθμώνος.
Το κάλεσμα των φοιτητικών συλλόγων είναι στις 10:30 στα Προπύλαια μαζί με τα εργατικά σωματεία και τους μαζικούς φορείς.
Το κάλεσμα του ΠΑΜΕ είναι επίσης για τις 10:30 στα Προπύλαια.

Απεργία 28/2: Τι ισχύει με τα ΜΜΜ
Προς το παρόν, πάντως, δεν έχουν ανακοινώσει κάτι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, παρά μόνο τα ταξί. Ωστόσο, το σίγουρο είναι πως θα υπάρξουν δυσκολίες στις μετακινήσεις στο κέντρο της Αθήνας, λόγω των διαδηλώσεων. Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ δεν θα είναι δυνατόν να κινηθούν στην Πανεπιστημίου ή στην οδό Σταδίου, ακόμα και αν δεν προκηρυχθεί συμμετοχή στην απεργία.

Όσο για το μετρό, συνήθως, σε ημέρες πανελλαδικής απεργίας, κάνει στάσεις εργασίας και όχι 24ωρη απεργία προκειμένου να διευκολύνει τη μετακίνηση των διαδηλωτών. Έτσι, δεν αποκλείεται να ανοίξει για κάποιες ώρες. Επίσης, είναι πιθανό να κλείσουν σταθμοί του μετρό με εντολή της Αστυνομίας, όπως έχει γίνει στο παρελθόν.

Απεργία – 28 Φεβρουαρίου: Τα αιτήματα
Η ΑΔΕΔΥ διεκδικεί:

Οριζόντια αύξηση 10% στους μισθούς των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στοιχειωδώς η ακρίβεια και ο πληθωρισμός.
Επαναφορά εδώ και τώρα των δώρων.
Συλλογικές Συμβάσεις για τους μισθούς.
Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της διετίας 2016-2017.
Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας.
Αύξηση του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ.
Αύξηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.
Άμεση στελέχωση με μόνιμους υπαλλήλους όλων των κρίσιμων δημόσιων φορέων και αναβάθμιση όλων των αναγκαίων υποδομών.
Η Ομοσπονδία Δικαστικών Υπαλλήλων αναφέρει στην ανακοίνωσή της:

 
Στις 28/2/2024 συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα των Τεμπών. Ένας χρόνος κι ακόμα οι υπεύθυνοι της τραγωδίας δεν έχουν λογοδοτήσει για τις εγκληματικές τους ενέργειες που οδήγησαν 57 συμπολίτες μας – στη συντριπτική τους πλειοψηφία νέα παιδιά – στο θάνατο και βύθισαν τις οικογένειές τους στο πένθος. Ένα χρόνο μετά είμαστε και πάλι εδώ στους δρόμους, για να βροντοφωνάξουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ πως ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι και να ακυρώσουμε κάθε προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών.

Στις 28/2/2024 απεργούμε μαζί με τους εργαζόμενους στον Ιδιωτικό Τομέα (πλήθος εργατικών κέντρων και ομοσπονδιών του Ιδιωτικού Τομέα πήραν αποφάσεις για απεργία την ίδια μέρα), ενώνοντας τις φωνές μας ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ ζωή με δικαιώματα, δουλειά με πραγματικές αυξήσεις κι όχι αυξήσεις – κοροϊδία του 1,5 ευρώ τη μέρα, ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας.

Τα αιτήματα του ΣΑΤΑ για τους οδηγούς ταξί:

Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.
Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.

Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.
Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.

Σε ότι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών προτείνουμε:
Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού

Οι φοιτητές απαιτούν:

Όχι στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια! Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο.
Όχι στην παράκαμψη και την αναθεώρηση του άρθρου 16! Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους και όλες.
Ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό – επιστημονικό αντικείμενο, με κατοχυρωμένα όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα! Κάτω τα χέρια από τα επαγγελματικά δικαιώματα που κατοχυρώνουν τα πτυχία! Μόνη προϋπόθεση το πτυχίο για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα. Όχι στον κατακερματισμό των πτυχίων και των προγραμμάτων σπουδών σε δύο κύκλους σύμφωνα με τη στρατηγική της «Μπολόνια».
Κατάργηση της ισοτίμησης των πτυχίων μας με τα ιδιωτικά κολέγια!
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Εκπαίδευση! Δημόσια και δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους χωρίς εργολαβίες.
Καμία σκέψη για τηλεκπαίδευση – τηλεξεταστική και αξιοποίησή της για υπονόμευση των δράσεων του Συλλόγου.
Κατάργηση της ΕΒΕ.
Καμία εκδικητική απόλυση διοικητικών υπαλλήλων – να παρθεί πίσω η αναστολή εργασίας του διοικητικού υπαλλήλου Δ.Α. – να ανανεωθεί η σύμβασή του.

madata.gr