Cyber Monday: Συμβουλές για ασφαλείς αγορές

 

Την ευκαιρία να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλότερες τιμές έχουν και σήμερα, Δευτέρα, οι καταναλωτές, καθώς μετά τηνBlack Friday η καταναλωτική… φρενίτιδα συνεχίζεται με την Cyber Monday.

Ο θεσμός της Cyber Monday αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά και μόνο μέσω διαδικτύου. Ωστόσο οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι και πάλι ιδιαίτερα προσεκτικοί ώστε να μην πέσουν θύματα παραπλάνησης ή απάτης.

Στις περισσότερες χώρες, η Cyber Monday αρχίζει συνήθως στις 12 τα ξημερώματα της Δευτέρας ωστόσο κάποια online καταστήματα ξεκινούν τις προσφορές τους από το απόγευμα της Κυριακής. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο οι προσφορές παρατείνονται έως και μια εβδομάδα «δημιουργώντας» ουσιαστικά  τη… Cyber Week.

Στην Ελλάδα η Cyber Monday δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο η Black Friday. Οι περισσότερες επιχειρήσεις που συμμετέχουν, ουσιαστικά παρατείνουν για μερικές μέρες ακόμα, τις προσφορές που ήδη είχαν για τη Black Friday.

Οι online αγορές  βέβαια γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς και στη χώρα μας. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία από έρευνα του  Black Friday Global, έδειξαν ότι σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες αγοραστές κυνηγά τις ευκαιρίες μόνο στο διαδίκτυο και τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους αυτη την περίοδο.

Στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες πάντως, οι καταναλωτές περιμένουν τη Cyber Monday για να αγοράσουν σε καλύτερες τιμές, συγκεκριμένα προϊόντα, όπως γκάτζετ, παιχνίδια τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές, στα οποία έχουν διαπιστώσει τα προηγούμενα χρόνια ότι γίνονται μεγαλύτερες εκπτώσεις. Κάποιοι υποστηρίζουν επίσης πως η Cyber Monday προσφέρεται για αγορές προϊόντων παλαιότερης τεχνολογίας ή ακόμη και μεταχειρισμένων.

Συμβουλές στους καταναλωτές

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές συναλλαγές.

Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

  • Την ταυτότητα του προμηθευτή:

(πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του:

(συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).

  • Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής:

(κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

try { _402_Show(); } catch(e) {}

madata.gr