Έναρξη Θερινού Σχολείου της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) στον Μυστρά»
Την Παρασκευή 26 Ιουλίου, ο Πρόεδρος του ΕΑΠ, κ. Ιωάννης Καλαβρουζιώτης, κήρυξε την έναρξη του 1ου Θερινού Σχολείου για Απόδημους Έλληνες φοιτητές και φοιτήτριες, που διοργανώνει για πρώτη φορά εφέτος η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) στον Μυστρά και στο Ξενοδοχείο Mystras Palace Resort and Spa.
Σε μια σεμνή τελετή ο Πρόεδρος του Ε.Α.Π., καλωσόρισε τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Σχολείου, ενώ ευχαρίστησε το ΥΠΑΙΠΘΑ και τον Υπουργό κ. Κυριάκο Πιερρακάκη για την οικονομική στήριξη της δράσης, όπως και την ΓΓ Απόδημου Ελληνισμού για την αιγίδα της, καθώς και τις ομογενειακές οργανώσεις της Αμερικής, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τα πολλαπλά οφέλη της λειτουργίας του σχολείου προβλέποντας την επιτυχία και την μακροημέρευση του προγράμματος. Επιβεβαίωσε επίσης την κοινή επιθυμία της Διοίκησης του ΕΑΠ, όπως και των λοιπών φορέων, Υπουργείων, της Περιφέρειας Πελοποννήσου, Δήμου Σπάρτης για τη στήριξη και ανάδειξή του ως σημαντικού θεσμού. Ο κ. Καλαβρουζιώτης απέδωσε στους φοιτητές και φοιτήτριες του Σχολείου τον ρόλο του πρεσβευτή για τη διάδοση των σημαντικότερων, πρωτίστως, πνευματικών αγαθών, αλλά και την ανάδειξη της πολιτισμικής διάστασης για την οποία, εξάλλου, οργανώθηκε και στην οποία δεν θα παύσει να στοχεύει το Σχολείο.
Τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Θερινού Σχολείου καλωσόρισε, με τη σειρά του, ο π. Λάζαρος Σκάγκος, εκπρόσωπος της Ιεράς Μητροπόλεως Μονεμβασίας και Σπάρτης, ευχόμενος υπέρ της υγείας των φοιτητών και των συντελεστών του Σχολείου όπως επίσης και υπέρ της επιτυχούς διεξαγωγής του.
Το καλωσόρισμα των φοιτητών και των φοιτητριών του Θερινού Σχολείου συνεχίστηκε με τους χαιρετισμούς των εκπροσώπων της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου Σπάρτης. Ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης κ. Χρήστος Λαμπρόπουλος επισήμανε την αξία και το θετικό αποτύπωμα του εγχειρήματος τόσο για την τοπική κοινωνία και τους φορείς που εμπλέκονται, όσο για τους ίδιους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι μέσα από τα μαθήματα και τις περιηγήσεις θα έχουν τα ερεθίσματα και τα κίνητρα για μια βαθιά σύνδεση με τον τόπο, την ιστορία και τον πολιτισμό του: «τέτοιες δράσεις», τόνισε, «έχουν μεγάλη αξία για την πνευματική εξέλιξη και τη ζωή των ίδιων των συμμετεχόντων», και υπογράμμισε ότι το Θερινό Σχολείο του Ε.Α.Π. για τον ελληνικό πολιτισμό θα έχει την αμέριστη υποστήριξη των υπηρεσιών της Περιφέρειας για τη διεξαγωγή και ανάπτυξη του. Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Λακωνίας κ. Θεόδωρος Βερούτης ευχήθηκε μια δημιουργική διαμονή και παρακολούθηση του Σχολείου στους φοιτητές και τους ζήτησε να αξιολογήσουν τόσο τα θετικά στοιχεία που θα συναντήσουν κατά τη διαμονή τους στη Λακωνία, όσο και να επισημάνουν τυχόν στοιχεία που χρειάζονται βελτίωση υπογραμμίζοντας την αξία της κριτικής τους ματιάς για τον τόπο. Ο Αντιδήμαρχος Σπάρτης κ. Παναγιώτης Τριτάκης εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο κ. Μιχάλη Βακαλόπουλο, καλωσόρισε τους φοιτητές εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή του για τη θετική αρχή που γίνεται με αυτό το πρόγραμμα, για την εξωστρέφεια που χρειάζεται ο τόπος αλλά και για την σύνδεση που προσφέρει το πρόγραμμα στους απόδημους Έλληνες με τον ελληνικό πολιτισμό τόσο τον παλαιότερο όσο και τον σύγχρονο. Στο ίδιο πλαίσιο τόνισε τη χαρά όλων όσοι στήριξαν το εγχείρημα και του Δήμου Σπάρτης ειδικά για την υλοποίηση του. Πέραν της διαρκούς στήριξης του Δήμου Σπάρτης σε κάθε επίπεδο, ο Δήμος πρόσφερε αναμνηστικά δώρα στους φοιτητές και τις φοιτητές, οι οποίοι τα δέχθηκαν με ενθουσιασμό.
Τέλος, ο Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Θερινού Σχολείου, Επίκουρος Καθηγητής κ. Στασινός Σταυριανέας, ανέλυσε τη δομή των μαθημάτων, εξορμήσεων και δράσεων του Σχολείου και τόνισε ότι ο στόχος είναι το Σχολείο για τον Ελληνικό Πολιτισμό να αποτελέσει μια εστία γνώσης για τους Απόδημους Έλληνες, διάδοσης του ελληνικού πολιτισμού ευρύτερα αλλά και ισχυροποίησης της επαφής των απόδημων Ελλήνων με την σύγχρονη Ελλάδα και ανανέωσης του ενδιαφέροντός τους για αυτήν. Συνομιλώντας με τους φοιτητές/φοιτήτριες για την αξία που οι ίδιοι προσδίδουν στην συμμετοχή τους και στο ταξίδι τους αυτό στη γνώση εκείνοι επεσήμαναν πώς η προσωπική τους πορεία και διαδρομή στην αναζήτηση των ελληνικών τους ριζών βρίσκει εδώ την ανταπόκριση και τα ερεθίσματα για την ικανοποίησή της, αλλά και πως προσδοκούν να εμπεδωθεί μέσω των μαθημάτων και των περιηγήσεων στη Λακωνική γη, μια νέα και πολύπλευρη γόνιμη σχέση με την Ελλάδα.