Με Υπουργική Απόφαση κατάργησαν το όριο ηλικίας για να μπορεί να ανέβει στο τρένο o σταθμάρχης
«Φωτογραφική» και εκ των υστέρων αποδεικνύεται η Υπουργική Απόφαση με την οποία ξεπέρασε ο κατηγορούμενος για τη φονική σιδηροδρομική σύγκρουση στα Τέμπη την προϋπόθεση του ορίου ηλικίας για να αναλάβει καθήκοντα σταθμάρχη.
Όπως αποδεικνύεται η Υπουργική Απόφαση που εξαιρεί το όριο ηλικίας σχετικά με τους υπό μετάταξη υπαλλήλους υπογράφθηκε μετά την αίτηση του σταθμάρχη, η οποία έγινε στις 13 Απριλίου και πιο συγκεκριμένα στις 30 Μαΐου.
Εν ολίγοις, θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για «φωτογραφική» διάταξη, καθώς ενώ δεν προβλεπόταν καμία εξαίρεση ορίου ηλικίας (48 έτη) και για τους υπό μετάταξη υπαλλήλους, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης όχι μόνο υπέβαλλε κανονικά αίτηση για τη θέση (ενώ γνώριζε ότι δεν πληροί τα κριτήρια), αλλά δεν απορρίφθηκε κατευθείαν κιόλας, όπως θα έπρεπε.
Λίγες μέρες αργότερα ήρθε η Υπουργική Απόφαση που βγάζει εκτός ορίου ηλικίας τους υπό μετάταξη υπαλλήλους και η αίτηση του κατηγορούμενου έγινε «νόμιμη» για να αναλάβει στη συνέχεια καθήκοντα σταθμάρχη στη Λάρισα και να γίνει ό,τι έγινε.
Τα έγγραφα που δίνει στη δημοσιότητα ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης, αποκαλύπτουν ότι όλα έγιναν υπό την πλήρη γνώση της κυβέρνησης και πως αν δεν είχε υπογραφεί η συγκεκριμένη «φωτογραφική» Υπουργική Απόφαση ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα μπορούσε ποτέ να καταλάβει τη θέση του σταθμάρχη Λάρισας και θα είχε αποφευχθεί, τελικά, η τραγωδία.
Ο Γιάννης Ραγκούσης κάνει λόγο για «επίσημη ομολογία κυβερνητικής ενοχής».
Αναλυτικά:
«Αυτό ακριβώς περιμέναμε.
Η χθεσινοβραδινή απάντηση της κυβέρνησης, μέσω του Υπουργού Εσωτερικών κ. Μ. Βορίδη, αποτελεί την πιο επίσημη ομολογία κυβερνητικής ενοχής, καθώς και την πιο έγκυρη επιβεβαίωση της διαπίστωσης που καταλήξαμε ότι «τελικά, το πελατειακό-επιτελικό κράτος της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι αυτό που δυστυχώς βρίσκεται πίσω από την τραγωδία στα Τέμπη».
Εξηγούμαστε.
Τι προκύπτει από την αντιπαραβολή της χθεσινοβραδινής κυβερνητικής απάντησης, με το ΦΕΚ της μετάταξης του μοιραίου Σταθμάρχη στον ΟΣΕ της Λάρισας;
Προκύπτει η πλήρη γνώση και συνέργεια της κυβέρνησης, στην προσπάθεια συγκάλυψης της παράνομης μετάταξης του μοιραίου Σταθμάρχη.
Πως;
Με την ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ εξαίρεση του ορίου ηλικίας, μέσα από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου 2022, (ΦΕΚ 2623). Τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση δηλαδή, που αναφέρει και επικαλείται στην απάντησή του ο κ. Βορίδης.
Γιατί ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ;
Διότι σύμφωνα με το ΦΕΚ της μετάταξης, άρα πριν από την Υπουργική Απόφαση Καραμανλή, στις 30 Μαΐου, είχαν ήδη συντελεστεί τα εξής:
1. Στις 7 Απριλίου 2022, ο ΟΣΕ είχε ήδη θέσει το όριο ηλικίας των 48 ετών ως προϋπόθεση για μετάταξη σε θέση Σταθμάρχη.
2. Στις 13 Απριλίου 2022, ο Σταθμάρχης είχε ήδη υποβάλλει αίτηση, η οποία θα έπρεπε αμέσως να είχε απορριφθεί λόγω υπέρβασης στο όριο ηλικίας.
3. Στις 17 Μαΐου 2022, με το έγγραφο προς την υπηρεσία του, καθώς και με το από 25 Μαΐου 2022 απαντητικό έγγραφο της υπηρεσίας του που ενέκρινε την μετάταξη, είχε ήδη ολοκληρωθεί παράνομα η προαπαιτούμενη διαδικασία.
Συνεπώς, μετά την απάντηση της κυβέρνησης μέσω του Υπουργού Εσωτερικών δεν απέμειναν ερωτήματα σε κανέναν πολίτη.
Τα στοιχεία, τα επίσημα έγγραφα, οι αδιαμφισβήτητες ημερομηνίες, η αλληλουχία των γεγονότων, καταδικάζουν απόλυτα την κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Δυστυχώς, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου».
Τι ανέφερε χθες το υπουργείο Εσωτερικών για τη μετάταξη του σταθμάρχη
«Αναφορικά με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ιωάννης Ραγκούσης, με την οποία ισχυρίζεται ότι η μετάταξη του Σταθμάρχη Λάρισας είναι εξόφθαλμα παράνομη λόγω του ότι υπήρχε κώλυμα της μετατάξεως του, επειδή δήθεν ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κ εγγράφως υποψηφίους με όριο ηλικίας τα 48 έτη, καλώντας δε την Κυβέρνηση να απαντήσει ποιος κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη, ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
Οι υποψήφιοι για διορισμό στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος διέπονται από την σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3326/Β/2022) όπου καθορίζονται τα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού προσωπικού», ανέφερε η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών και υπογράμμιζε: «Τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους σύμφωνα με το άρθρο 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον Εσωτερικό Κανονισμό του ΟΣΕ. Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας.
Τα λεγόμενα επιθυμητά προσόντα δεν αποτελούν νομικές προϋποθέσεις παρά μόνο επιθυμητές κατευθύνσεις που αναζητά ο Οργανισμός, τα οποία όμως προφανώς δεν τον κωλύουν από το να κάνει επιλογές, καθώς δεν αποτελούν τυπικές προϋποθέσεις είτε για πρόσληψη είτε για μετάταξη και οι οποίες ορίζονται μόνο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε συνολικά στον A΄ Κύκλο Κινητικότητας του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές τις 114 θέσεις, καλύφθηκαν μόλις 8 θέσεις συνολικά. Από τις 114 θέσεις οι 18 αφορούσαν Σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν οι δυο μόλις θέσεις.
Είναι θλιβερό, για ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία, προτού κατακεραυνώσει την Κυβέρνηση για τις δήθεν παράνομες ενέργειές της».