Μέτρα ενάντια στα παλαιά, ρυπογόνα οχήματα και την ταχύτητα ανακοίνωσε η υφυπουργός Μεταφορών
Μέτρα ενάντια στα παλαιά, ρυπογόνα οχήματα ανακοίνωσε η υφυπουργός Μεταφορών, τονίζοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Στόχος είναι η προαγωγή των καθαρών τεχνολογιών και η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ειδικά στις αστικές περιοχές.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να εφαρμόσει τον νόμο που θα αποθαρρύνει τη χρήση παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων, τα οποία δεν συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές ασφαλείας και προκαλούν περιβαλλοντολογικά προβλήματα. Σχεδιάζεται επίσης η μείωση των ορίων ταχύτητας στα αστικά κέντρα και η βελτίωση των δημόσιων μεταφορών με την εισαγωγή ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων.
Η κυβέρνηση επιδιώκει επίσης την αύξηση της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, όπως η ηλιακή και αιολική ενέργεια, μειώνοντας έτσι την εξάρτηση από εισαγόμενα καύσιμα και τις εκπομπές ρύπων.
Πιο συγκεκριμένα η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου στην ομιλία της στο συνέδριο «Green Deal Greece» επισήμανε μεταξύ άλλων:
“Ως κράτος οφείλουμε πρωτίστως να αποθαρρύνουμε τη χρήση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων εφαρμόζοντας το νόμο. Κακά τα ψέματα η χρήση τους είναι οικονομικά ασύμφορη και καθίσταται εφικτή γιατί δεν συντηρούνται, δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τους και δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας. Ως κράτος οφείλουμε να μειώσουμε τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30km/h μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους και βελτιώνοντας την Οδική Ασφάλεια
Εν συνεχεία θα δοθεί προτεραιότητα στους ευάλωτους χρήστες της Οδού έναντι των αυτοκινήτων. Ως κράτος οφείλουμε να βελτιώσουμε την υπηρεσία των ΜΜΜ. Με την επέκταση του Μετρό, τον εξηλεκτρισμό του στόλου των ταξί τον εκσυγχρονισμό του στόλου των λεωφορείων με νέα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και επενδύσεις σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο. Περιμένουμε με επιστημονικό ενδιαφέρον την παρουσία των πρώτων υδρογονοκίνητων λεωφορείων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία. Για τη χώρα μας είναι σημαντική η μείωση των εκπομπών ρύπων και η ολοένα και μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονόμησή της.
Όπως πιθανόν γνωρίζετε φέτος υπήρξαν μήνες όπου η προερχόμενη από ΑΠΕ ενέργεια πλησίαζε το 50% της συνολικής κατανάλωσης. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ μέσω αιολικής ενέργειας, ηλιακής ενέργειας ή δυναμικής ενέργειας του νερού δεν συνοδεύεται άμεσα από εκπομπές ρύπων. Τα πρωτογενή αυτά στοιχεία υπάρχουν στη χώρα μας σε αντίθεση με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο που είναι εισαγόμενα, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Όσο ανεβαίνει η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, τόσο λιγότεροι ρύποι εκπέμπονται και τόσο λιγότερο εξαρτόμαστε από εισαγόμενη ενέργεια και τις συνέπειες αυτής στο προϋπολογισμό του κράτους και το εμπορικό ισοζύγιο συναλλαγών. Οι ΑΠΕ μας προσφέρουν τη δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από τον ορυκτό άνθρακα”.
Πηγή: newsauto.gr