Πενθήμερη αποβολή για νταήδες μαθητές: Τι ποινές θα ισχύουν για περιστατικά σχολικού bullying
Αυστηρότερες ποινές με επαναφορά της πενθήμερης αποβολής και ευκολότερη οριστική αποβολή από το σχολείο περιλαμβάνονται στα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Παιδείας ως ανάχωμα στην αύξηση του σχολικού εκφοβισμού.
Τα μέτρα που παρουσιάζει σήμερα η Καθημερινή για την αντιμετώπιση του σχολικού εμφοβισμού, αναμένεται να ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας εντός του Μαρτίου και θα έχουν άμεση εφαρμογή. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, συντάσσονται πρωτόκολλα αντιμετώπισης των περιστατικών ενδοσχολικής βίας, την ίδια στιγμή που οι εκπαιδευτικοί είναι ευάλωτοι στις πιέσεις των γονέων θυτών.
Τα σπασμένα των παιδιών- σε περιπτώσεις καταστροφών στο σχολείο- θα τα πληρώνουν οι γονείς. Επιπλέον, τα παιδιά θα μπορούν να απευθύνονται εντός σχολείου σε κοινωνικούς λειτουργούς χωρίς να έχουν σχετική συναίνεση γονέων, όπως ισχύει σήμερα.
Παράλληλα, εντός του μήνα αναμένεται να “τρέξει” και καμπάνια εθνικής εμβέλειας με τη συμμετοχή του υπουργείου Παιδείας και άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων και δημοσίων φορέων.
Το ολοκληρωμένο σχέδιο καταπολέμησης τους βίας ανηλίκων και του σχολικού εκφοβισμού, έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε εφαρμογή τον Μάρτιο τη στιγμή που η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.
Οι βασικοί άξονες
Το σχέδιο, σύμφωνα πάντα με τη σημερινή Καθημερινή, διαρθρώνεται ως εξής:
Μέσω υπουργικών αποφάσεων θα θεσπιστεί: α) η αυστηροποίηση των ποινών με την επαναφορά της 5θήμερης αποβολής, β) θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες ώστε ο σύλλογος διδασκόντων να μπορεί ευκολότερα να αποβάλλει έναν μαθητή και γ) θα επανέλθει διαχωρισμός των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.
Κρίνεται απαραίτητο να συνταχθούν πρωτόκολλα αντιμετώπισης των περιστατικών ενδοσχολικής βίας, την ίδια στιγμή που οι εκπαιδευτικοί είναι ευάλωτοι στις πιέσεις των γονιών θυτών. Οι γονείς θα καλούνται να αναλάβουν την ευθύνη για τις πράξεις των παιδιών τους στο σχολείο.
Τα παιδιά θα μπορούν να απευθύνονται για τα προβλήματα που τα απασχολούν εντός του σχολείου στους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, χωρίς να έχουν σχετική συναίνεση γονέων.