Πώς φτάσαμε στην απαράδεκτη κατάργηση των Λατινικών -Χτύπημα στην εκπαίδευση
Την εντονότατη αντίδραση της φιλολογικής κοινωνίας, τόσο από πλευράς μεμονωμένων καθηγητών όσο και συνδικαλιστικών φορέων, προκάλεσε η απόφαση του υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου να καταργήσει με μια… μονοκοντυλιά το μάθημα των Λατινικών στα ελληνικά σχολεία.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το μέτρο της κατάργησης θα ισχύσει από το 2020, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ελλήνων Φιλολόγων έσπευσε να ζητήσει από την επόμενη κυβέρνηση να επαναφέρει το μάθημα των Λατινικών στην εκπαίδευση, εκφράζοντας την ευχή ότι το μέτρο δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί.
Εξίσου δυναμικά αντέδρασαν και ακαδημαϊκοί κύκλοι, κυρίως των «ανθρωπιστικών σπουδών», οι οποίοι σημειώνουν ότι πέραν του αναμφισβήτητου γεγονός ότι τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά διδάσκονται παράλληλα, ως μέρος της εγκύκλιας εκπαίδευσης, σ’ ολόκληρο τον κόσμο, καθώς αποτελούν την βάση του δυτικού πολιτισμού μας και εν γένει των ανθρωπιστικών σπουδών, υπάρχει και ένας παράλληλος αντικειμενικός λόγος για την ανάγκη διδασκαλίας τους: Τα λατινικά, αποτελούν κύριο αντικείμενο της επιστήμης της φιλολογίας, αλλά και των νομικών!
Και επισημαίνουν ότι με την κατάργηση της διδασκαλίας τους στη μέση εκπαίδευση είναι σαν να υποχρεώνεις τους αυριανούς φοιτητές αυτών των δυο βασικών κατευθύνσεων να… αρχίσουν εσπευσμένα και χωρίς καμιά απολύτως βάση και προπαιδεία να ξεκινήσουν σε πανεπιστημιακό επίπεδο να μαθαίνουν λατινικά… που δεν θα ξέρουν καν τι είναι!
Η εκτίμηση είναι ότι ο κ. Γαβρόγλου, στο πλαίσιο της… δικής του «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης», της οποίας τα όσα ανακοίνωσε χθες είναι η… τρίτη και βελτιωμένη και πάντως ημιτελής εκδοχή, (προηγήθηκαν των δυο αριστερών προκατόχων του κ.κ. Μπαλτά και Φίλη, καθώς και όλων των προηγούμενων υπουργών Παιδείας των τελευταίων 10ετιών…), λέγεται ότι κατήργησε το μάθημα των λατινικών, επειδή στο οργανόγραμμα του υπουργείου του διαπιστώνεται έλλειψη φιλολόγων, και περίσσευμα… καθηγητών κοινωνιολογίας – εξ ου και αποφάσισε να αντικαταστήσει τα λατινικά με πρόσθετες ώρες διδασκαλίας κοινωνιολογίας!
Η διδασκαλία των Λατινικών στα ελληνικά σχολεία, μαζί μ’ αυτή των Αρχαίων Ελληνικών, αποφασίσθηκε το… 1829, ως αποτέλεσμα της μελέτης που συνέταξε «περί ελληνικής Παιδείας» επιτροπή διαπρεπών Ελλήνων υπό την προεδρία του Άνθιμου Γαζή! Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη επιτροπή άρχισε να συνεδριάζει από το 1824, τον τέταρτο χρόνο της Επανάστασης, προκειμένου το νέο κράτος να προσανατολίσει τα ενδιαφέροντα της κοινωνίας προς, πέραν των «πρακτικών», και στις ιδέες του διαφωτισμού, κατά την προτροπή του Αδαμάντιου Κοραή, ώστε να ευθυγραμμίσει ο ελληνισμός την παιδεία του με την παιδεία της λοιπής «φωτισμένης Ευρώπης»… Η οποία εξακολουθεί να διδάσκει αρχαία ελληνικά και λατινική αδιαλείπτως τους τελευταίους αιώνες!
Οι φιλόλογοι, από ετών, έχουν υποβάλει προτάσεις στο υπουργείο Παιδείας για την αναβάθμιση του μαθήματος των Λατινικών και βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας του (όπως και για τα αρχαία ελληνικά, που κι αυτά… βαίνουν προς ουσιαστική κατάργηση), προτάσεις όμως που δεν εξετάστηκαν καν από τις πολιτικές ηγεσίες του συγκεκριμένου υπουργείου…
iefimerida.gr
Πηγή: kritipress.gr