Σούπερ μάρκετ: Επέστρεψαν στα online market οι καταναλωτές
Θετικό πρόσημο επανάκτησαν οι πωλήσεις στον κλάδο των online σούπερ μάρκετ το διάστημα από τον φετινό Μάιο έως και σήμερα, σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεση της Convert Group.
Το ενδιαφέρον όμως είναι πως η αύξηση που κατέγραψαν οι τιμές έναντι του όγκου ήταν σχεδόν τριπλάσια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Convert Group, ο κλάδος του Online Super Market ξεκίνησε να καταγράφει συνολική αλλά και μηνιαία αύξηση από τον φετινό Μάιο έως και τις πρώτες 21 μέρες του Αυγούστου (έως Κυριακή 21 Αυγούστου) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Συγκεκριμένα η συνολική αύξηση που καταγράφεται για το διάστημα των 3 μηνών είναι +5,5% τεμαχιακά και +13,2% αξιακά, ενώ αν συνυπολογίσουμε και τις πρώτες 3 εβδομάδες του Αυγούστου η συνολική αύξηση φτάνει το +5,7% τεμαχιακά και +13,9% αξιακά.
Σε επίπεδο μήνα, η αρχική ένδειξη της ανάπτυξης στο online κανάλι εμφανίστηκε τον Μάιο με +1,3% τεμαχιακή αύξηση και μετά ακολούθησαν +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% το πρώτο 21ήμερο του Αυγούστου.
Αψηφούν τον πληθωρισμό οι Έλληνες;
«Φαίνεται δηλαδή ότι οι Έλληνες καταναλωτές αψηφούν τον πληθωρισμό και αγοράζουν ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες από τα online super market», επισημαίνεται.
Ποιος είναι ο λόγος όμως που οι Έλληνες καλύπτουν τις ανάγκες του νοικοκυριού με αυξανόμενη τάση από το online κανάλι των Super Markets, ενώ στην αρχή του έτους είδαμε υποχώρηση;
Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γκεζερλή, ιδρυτή και πρόεδρο της Convert Group: «Στην αρχή του έτους είδαμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα – αλλά και παγκοσμίως – μείωση στους όγκους του eCommerce για τον απλούστατο λόγο ότι οι καταναλωτές – μετά από 2 χρόνια εγκλεισμού – επιθυμούσαν πρωτίστως να κοινωνικοποιηθούν μέσω της κατανάλωσης στα φυσικά καταστήματα.
Σύγκριση τιμών
Αυτή η αντανακλαστική κίνηση φαίνεται ότι ολοκληρώθηκε και περνάμε σε ανάπτυξη που τον Ιούλιο έφτασε σε διψήφιο ποσοστό αύξησης στον όγκο τεμαχίων που αγοράστηκαν online σε σχέση με τον Ιούνιο του 2021. Ας μην ξεχνάμε ότι σε περιόδους οικονομικών δυσκολιών, ο καταναλωτής πάντα στρέφεται online για να συγκρίνει τιμές προϊόντων και συνολική αξία καλαθιών. Και ιστορικά αν το δούμε άλλωστε, στην οικονομική κρίση άνθισε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας».