Σούπερ μάρκετ: Οι τουρίστες ανέβασαν τις πωλήσεις στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές
Στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές της χώρας μεταφέρεται η «μάχη» των πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ την καλοκαιρινή περίοδο, λόγω της ώθησης που παίρνουν από τον τουριστικό τζίρο.
Ενδεικτικό άλλωστε της σημασίας που έχουν τα νησιά και οι περιοχές με αυξημένο τουρισμό για τις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι οι επενδυτικές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση στις οποίες προχωρούν τα τελευταία χρόνια οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου. Προκειμένου, είτε μέσω οργανικής ανάπτυξης, είτε μέσω εξαγορών, να ενισχύσουν τα δίκτυά τους σε περιοχές που είχαν περιορισμένη ή καθόλου παρουσία, διεκδικώντας έτσι μερίδιο από τον αυξημένο τζίρο του καλοκαιριού.
Ανάπτυξη πωλήσεων 14% στην Κρήτη
Τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NieslenIQ για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ περίοδο από την αρχή του έτους έως και τις 2 Ιουλίου 2023 δείχνουν πως σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, η Κρήτη εμφανίζει την υψηλότερη ανάπτυξη της τάξεως του 14% όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο της χώρας διαμορφώνεται στο 8,7%.
Η θετικότερη αυτή τάση που παρατηρείται τόσο στην Κρήτη όσο και στην Πελοπόννησο -επίσης Περιφέρεια με αυξημένο τουρισμό- που ακολουθεί με ανάπτυξη της τάξεως του 10%, αποδίδεται από την εταιρεία μετρήσεων, στην τόνωση που δέχεται η αγοραστική κίνηση στις συγκεκριμένες περιοχές από τον τουρισμό.
Αξίζει να σημειωθεί άλλωστε ότι η Κρήτη λόγω μεγέθους και αυξημένων τουριστικών αφίξεων βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο σημαντικών deals από πλευράς των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Ενδεικτικές της τελευταίας διετίας, είναι η συμφωνία της αλυσίδας Μασούτης με τη ΣΥΝΚΑ αποκτώντας το 50% της κρητικής αλυσίδας, αλλά και της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός η οποία απέκτησε 17 καταστήματα του ομίλου Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο αλλά και την αλυσίδα Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες.
Το 66% των Ελλήνων ψωνίζει από σούπερ μάρκετ και καταστήματα τροφίμων στις διακοπές
Την ίδια στιγμή, τη φετινή χρονιά παρατηρείται μία αυξανόμενη τάση των τουριστών να μαγειρεύουν κατά τις καλοκαιρινές τους διακοπές περιορίζοντας σε αριθμό τις εξόδους για φαγητό, όπως διαπιστώνουν και οι ίδιοι επιχειρηματίες της εστίασης . «Οι επισκέπτες επιλέγουν πιο συχνά πλέον να πάρουν φαγητό «στο χέρι» ή να κάνουν ψώνια από το σούπερ μάρκετ προκειμένου να μαγειρέψουν στο δωμάτιο που έχουν νοικιάσει» σημείωνε στο CNN Greece, o κ. Γιάννης Παπαδόπουλος Περιφερειάρχης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Νοτίου Αιγαίου.
Παράλληλα έρευνα του ΣΕΛΠΕ δείχνει, σχετικά με τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων, ότι το 66% επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων όπως σουπερμάρκετ κατά τη διάρκεια των διακοπών του.
cnn.gr