Σταϊκούρας: Είμαστε στις τελικές δοκιμές για το Μετρό Θεσσαλονίκης – Ακόμη 50 λεωφορεία αποκτά ο ΟΑΣΘ (vid)

“Με 50 επιπλέον λεωφορεία θα λειτουργεί ο ΟΑΣΘ από την αρχή του 2025 καθώς το ελεγκτικό συνέδριο απεφάνθη θετικά μετά από τον σχετικό έλεγχο στη σύμβαση leasing“, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στην εκπομπή “ENTER” της TV100. “Με την προσθήκη αυτών και τις αλλαγές στο συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, λόγω της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ, η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά” σημείωσε.

 
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι από τα καλύτερα στην Ευρώπη»
Ο κ. Σταϊκούρας αναφερόμενος στην έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και απαντώντας σε σχετική ερώτηση έκανε σαφές ότι “οι δοκιμές ξεκίνησαν χειροκίνητα από το 2020, ενώ από τον Οκτώβριο του 2022 ξεκίνησαν οι δοκιμές του αυτόματου συστήματος λειτουργίας” και συμπλήρωσε πως “πλέον είμαστε στην τελική φάση των δοκιμών ώστε τα πάντα να είναι έτοιμα στην ώρα τους, ακόμη και της εμπορικής λειτουργίας η οποία βρίσκεται σε φάση προσομοίωσης. Τα πάντα ελέγχονται από διεθνή φορέα πιστοποίησης” τόνισε.
 
Απαντώντας σε επιφυλάξεις που διατύπωσε ο πρώην πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών απαρίθμησε το σύνολο των δοκιμών τα τελευταία χρόνια. “Το μετρό θα λειτουργεί απολύτως αυτόματα και η παρουσία συνοδού θα είναι επικουρική“.
 
Κληθείς να δώσει πληροφορίες για την τελική διαμόρφωση των εισιτηρίου ο κ. Σταϊκούρας ζήτησε λίγο χρόνο ακόμη καθώς όπως διευκρίνισε “θα πρέπει να υπάρχουν δεδομένα που θα αφορούν στην ημερήσια κίνηση με την ολοκλήρωση και του άξονα της Καλαμαριάς, ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της μετακίνησης πολιτών με τα δύο μέσα. Σε κάθε περίπτωση το κόστος θα είναι πολύ οικονομικό για όλους“. Σε ερώτηση για την σταθερότητα της τιμής εισιτηρίου ο υπουργός είπε πως “θα πρέπει να δούμε σε βάθος χρόνου την ημερήσια κίνηση η οποία θα ληφθεί υπόψη σε ενδεχόμενες τροποποιήσεις“.

Δείτε την συνέντευξη του κ. Σταικούρα στην TV100:

youtu.be/xgD6Ci6t4XQ

Για τα έσοδα που θα χάσει ο ΟΑΣΘ ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε σε “παρεμβάσεις που προσφάτως έγιναν και είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση εσόδων του ΟΑΣΘ κατά 64%. Εντούτοις θα λάβουμε υπόψη τις ενδεχόμενες απώλειες, αν και με τις επιλογές μας σε προσλήψεις ελεγκτών και οδηγών και την πολιτική που θα ακολουθήσουμε θα βελτιώσουμε περεταίρω τα έσοδα του ΟΑΣΘ” πρόσθεσε.

 
Σε σχέση με το ενιαίο εισιτήριο “θα πρέπει να δούμε πόσοι θα έχουν την ανάγκη μετακίνησης με τα δύο μέσα ή μόνο με το ένα, ώστε να μην επιβαρυνθεί με το υψηλότερο τίμημα του ενιαίου όποιος επιλέγει μόνο το ένα μέσο” δήλωσε και σε επισήμανση αν μπορεί να υπάρξει διπλός τύπος εισιτηρίου απάντησε πως “υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες, αλλά θα τις αντιμετωπίσουμε στην ώρα τους και αφού έχουμε ολόκληρη της εικόνα“.
 
«30 Νοεμβρίου η πόλη θα καλωσορίσει το ωραιότερο μετρό της ΕΕ»
Όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, έχει προσκαλέσει του ευρωπαίους ομολόγους του στην ημέρα έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, για να διαπιστώσουν την ποιότητα του έργου. “Δε θέλω όμως σήμερα να δώσω περισσότερες πληροφορίες για το σύνολο των εκδηλώσεων που θα λάβουν χώρα εκείνη τη μέρα” συμπλήρωσε και σε ερώτηση αν προσκληθούν και οι Κωνσταντίνος Καραμανλής και Αντώνης Σαμαράς, απάντησε λέγοντας πως “θα πρέπει να περιμένουμε τις προσκλήσεις“.
 
Τέλος, σε ότι αφορά την επέκταση του Μετρό προς τα ανατολικά, απάντησε πως “η επέκταση της Καλαμαριάς θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025, όπως ολοκληρώθηκαν στην ώρα τους όσα έργα αναλάβαμε μέχρι σήμερα“.
 
Τι ανέφερε για το Flyοver
“Οι εργασίες για τον υπέργειο αυτοκινητόδρομο εξελίσσονται ικανοποιητικά” επεσήμανε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε ότι από πρόσφατη αυτοψία που έκανε ο ίδιος “σε κάποια σημεία και μέτωπα τρέχουν γρηγορότερα, αλλά αλλού υπάρχουν καθυστερήσεις οι οποίες οφείλονται σε δικαστικές αποφάσεις. Σήμερα εργάζονται 300 άνθρωποι με πλήθος μηχανημάτων. Όποιος διατρέχει τον περιφερειακό βλέπει ότι οι εργασίες γίνονται κανονικά” αλλά παραδέχτηκε πως “υπάρχει όντως και ταλαιπωρία η οποία θα συνεχιστεί μέχρι την ολοκλήρωση του έργου“.