Στη Βουλή από τον Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ η ιδιωτικοποίηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων
Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεση Εγγράφων από τον Χάρη Μαμουλάκη
προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών
και Οικονομίας & Οικονομικών
Στη Βουλή φέρνει ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, το ζήτημα ιδιωτικοποίησης των 22 δημόσιων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, καθώς και τον αναχρονιστικό πλέον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ, με την κατάθεση Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων προς του Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Οικονομίας & Οικονομικών, με την συνυπογραφή 12 ακόμη Βουλευτών.
«Τα αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, της Αράξου, της Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Μήλου, της Νάξου, της Πάρου, της Ικαρίας, των Κυθήρων, της Λέρου, της Σητείας, της Νέας Αγχιάλου, της Καλύμνου, της Σκύρου, της Σύρου, της Αστυπάλαιας, του Καστελόριζου, της Καστοριάς, της Κάσου και της Κοζάνης, έχουν περάσει μια 15ετία επενδυτικής ανομβρίας» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Χρειάζονται επειγόντως νέες επενδύσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση τους, την προσαρμογή τους στην μεταπανδημική συνθήκη των μεταφορών, στις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και δυνατότητες. Ταυτόχρονα, πολλά από αυτά παρουσιάζουν ιδιαίτερο εμπορικό, γεωπολιτικό ή και στρατιωτικό ενδιαφέρον και ως εκ τούτου αποτελούν νευραλγικές υποδομές για την χώρα. Κι ενώ υπήρχαν πολλές δυνατότητες επενδύσεων στις παραπάνω υποδομές, μέσα από δημόσιους ή ευρωπαϊκούς πόρους, η Κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει να προχωρήσει στην «αποκρατικοποίηση» αντί στην αναβάθμισή τους. Οι συναρμόδιοι Υπουργοί οφείλουν ξεκάθαρες απαντήσεις.».
Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, από δημοσιεύματα προκύπτει ότι ο διαγωνισμός θα προχωρήσει ως ΣΔΙΤ και ότι όλα τα αεροδρόμια, πλην της Καλαμάτας, θα είναι σε ένα ενιαίο cluster κατά την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Γίνεται επίσης αναφορά στο γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ, στο χαρτοφυλάκιο του οποίο βρίσκονται σήμερα τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία, έχει ολοκληρώσει τον ιστορικό του κύκλο. Η επιτυχής ρύθμιση του χρέους και η έξοδος από το καθεστώς των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής από την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, καθιστά σήμερα τον φορέα αναχρονιστικό και ως εκ τούτου η συνέχιση της λειτουργίας δεν κρίνεται ως σκόπιμη.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις σχετικά με:
1) Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την διαδικασία της ιδιωτικοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ;
2) Γιατί η κυβέρνηση επιλέγει να προχωρήσει την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων με την μέθοδο του υβριδικού μοντέλου παραχώρησης;
3) Γιατί η κυβέρνηση δεν επιλέγει να αναβαθμίσει τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια διατηρώντας τα υπό δημόσιο έλεγχο και διαχείριση;
4) Ποιο είναι το εκτιμώμενο έσοδο του ελληνικού δημοσίου από την διαδικασία της ιδιωτικοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων;
Ταυτόχρονα, ζητάει να κατατεθούν στην Βουλή η αναθεωρημένη μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων και οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις μέσα από τις οποίες προκύπτει η σημερινή παρούσα αξία και ο ετήσιος κύκλος εργασιών των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.