Ταχιάος: Κρίμα που ο Μπουτάρης δεν πρόλαβε να παραστεί στα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης

«Ο Μπουτάρης ήταν πολλοί ‘Μπουτάρηδες’», ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος σε συνέντευξη του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Κανάλι Ένα 90.4» στην εκπομπή «Πρωινή Ενημέρωση» των δημοσιογράφων Βελίκας Καραβάλτσιου και Γιώργου Σαραντάκου.

 
Ο υφυπουργός τόνισε πως είχε τη μοναδική ικανότητα να είναι ταυτόχρονα «ο άνθρωπος που σε εκνευρίζει και ο άνθρωπος που λατρεύεις». Εξήρε τον ρόλο του Μπουτάρη ως υπέρμαχου του κοσμοπολιτισμού, σημειώνοντας πως αυτή ήταν «η μεγάλη του προσφορά στη Θεσσαλονίκη». Αναφέρθηκε με σεβασμό στις αντιφάσεις του, αλλά και στο θάρρος του να σπάει ταμπού, όπως με την πρωτοβουλία για το πρώτο Thessaloniki Pride, τονίζοντας ότι ο πρώην Δήμαρχος άνοιξε δρόμους σε μία πόλη που χρειάστηκε να σπάσει στεγανά.
 
Ο κ. Ταχιάος εξέφρασε τη βαθιά του λύπη, που ο Γιάννης Μπουτάρης δεν πρόλαβε να παραστεί στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, στις 30 Νοεμβρίου, επισημαίνοντας ότι η παρουσία του ως προσώπου που πρωτοστάτησε στην περιπέτεια του Σταθμού Βενιζέλου, μαζί με εκείνη άλλων πρωταγωνιστών του έργου, «θα συμβόλιζε τη συμφιλίωση της πόλης».
 
Ο Νίκος Ταχιάος ρωτήθηκε για το ζήτημα της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Αττικής μεσούσης της κλιματικής αλλαγής, με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στη Βαλένθια.
 
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε πως με την εξέλιξη της κλιματικής κρίσης, ζούμε «στην εποχή του απροσδόκητου και του απρόβλεπτου και πρέπει να ετοιμαζόμαστε για αυτό», τονίζοντας τη σημασία της θωράκισης της Αττικής απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα. Με αναφορές στα έργα στο ρέμα του Ερασίνου και το ρέμα της Ραφήνας, επεσήμανε τις προκλήσεις που φέρνουν η γεωμορφολογία και η αστικοποίηση. «Δεν μπορούμε να κατεδαφίσουμε ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα για να διευρύνουμε τον Κηφισό, ούτε – όπως εύκολα συζητείται – να βρούμε ένα περιμετρικό κανάλι, το οποίο να υποκαταστήσει το έλλειμμα που πιθανώς έχει η παροχετευτικότητα του Κηφισού σε ένα τεράστιο φαινόμενο. Κατά συνέπεια, πρέπει να ετοιμαζόμαστε σε πολλαπλές βάσεις», σημείωσε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνδυασμού καθαρισμού ποταμών και ρεμάτων με τη δημιουργία ανθεκτικών έργων υποδομής και άμεσων αντιδράσεων σε περίπτωση έκτακτων φαινομένων.
 
Αναφερόμενος στην ισορροπία μεταξύ περιβαλλοντικής προστασίας και αναπτυξιακών παρεμβάσεων, ο κ. Ταχιάος επεσήμανε ότι «πρέπει κάποια στιγμή να συζητήσουμε ανοιχτά την ισορροπία ανάμεσα στον ακτιβισμό τον οικολογικό και την ανάγκη για προστασία ανθρώπων και υπηρεσιών». Παράλληλα, τόνισε την ευθύνη της πολιτείας να προστατεύει τους πολίτες, αλλά και να διασφαλίσει το χαμηλότερο δυνατόν κόστος για τα έργα, εξηγώντας ότι πιθανές καθυστερήσεις εξυπηρετούν τους εργολάβους, οι οποίοι θα μπορούν να αποζητήσουν θετικές ζημίες, επιβαρύνοντας το δημόσιο συμφέρον. Ακόμα, σχετικά με την περιβαλλοντική χροιά των έργων, σημείωσε ότι για όλα τα έργα, τα οποία έχουν κριθεί απαραίτητα τόσο από τις τοπικές κοινωνίες όσο και σε κεντρικό επίπεδο, γίνονται εγκεκριμένες περιβαλλοντικές μελέτες που υπόκεινται σε δημόσια διαβούλευση και υπογράμμισε ότι όταν μία Κυβέρνηση κάνει έργο, το κάνει για «να λύσει προβλήματα, να προστατεύσει ανθρώπους, να προστατεύσει περιουσίες, να προστατεύσει το ζωικό κεφάλαιο, να προστατεύσει ακόμα και το περιβάλλον, γιατί με το να μην κάνουμε παρεμβάσεις στο περιβάλλον, τελικά τα αποτελέσματα της κρίσης της κλιματικής, γίνονται ακόμα πιο έντονα και αυτό το ζούμε παντού».