Τέμπη: Πλήρης ομολογία σταθμάρχη – Κατάλαβε το λάθος όταν έμαθε για το τραγικό δυστύχημα
Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες των Αρχών για τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας. Τι υποστήριξε ο σταθμάρχης, που συνελήφθη ως υπαίτιος της
Ο σταθμάρχης της Λάρισας κατά την προανακριτική απολογία του, ομολόγησε το μοιραίο λάθος, ενώ πιθανότατα αύριο μετά την άσκηση ποινικής δίωξης θα εισαχθεί στην ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας το θέμα, προκειμένου να ανατεθεί η υπόθεση σε εφέτη ειδικό ανακριτή.
Ειδικότερα, ο σταθμάρχης, που αύριο προσάγεται στον εισαγγελέα με βαρύτατες κατηγορίες, παραδέχθηκε ενώπιον εισαγγελέα τις εγκληματικές παραλείψεις του, δηλαδή πως έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά και πρόσθεσε ότι κατάλαβε το λάθος που κόστισε ανθρώπινες ζωές, μόλις πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα. Τότε αντιλήφθηκε τις συνέπειες των όσων είχε κάνει, δρομολογώντας την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.
Ο σταθμάρχης απολογήθηκε προανακριτικά καθώς συνελήφθη ως ο βασικός υπεύθυνος για το τραγικό δυστύχημα. Ο μόνος προς το παρόν, που έχει συλληφθεί, παραδέχθηκε το τραγικό λάθος του και το απέδωσε απέδωσε στην «κακιά ώρα»
Νωρίτερα είχε γίνει γνωστό πως υποστήριξε ότι πάτησε κανονικά το κουμπί γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε. «Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δεν λειτούργησε», υποστήριξε αρχικά.
Ωστόσο, στη συνέχεια φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Ο ίδιος λέει ότι έβαλε το κλειδί για να μεταβάλλει την τροχιά της επιβατικής αμαξοστοιχίας αλλά αυτό φαίνεται να μην λειτούργησε. Φαίνεται να κατάλαβε ότι δεν λειτούργησε αλλά δεν έδωσε σημασία μετά και δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει το λάθος του. Εμμέσως ομολογεί το λάθος και ευθύνεται για το δυστύχημα και το απέδωσε «στην κακιά ώρα»
Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα, στην οποία περιλαμβάνονται και ανωμοτί καταθέσεις, δηλαδή ως ύποπτοι κατέθεσαν διάφοροι παράγοντες, που έχουν σχέση με το δυστύχημα τουλάχιστον δύο, ένας εκπρόσωπος της εταιρίας και ο κλειδούχος. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει αύριο ο σταθμάρχης και θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη από τον εισαγγελέα, ενώπιον του οποίου θα προσαχθεί, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, το οποίο με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Παράλληλα, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, εποπτεύει το σύνολο των ερευνών, που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για την αναζήτηση ευθυνών για το πολύνεκρο δυστύχημα, έρευνες που διενεργούνται με εντολή του προς κάθε κατεύθυνση.
Ακόμη, με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος (τι και ποιός έφταιξε).
Με βάση την άμεση παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, που εκδηλώθηκε νωρίς σήμερα το πρώι, οι έρευνες οφείλουν να τρέξουν πολύ γρήγορα και προς κάθε κατεύθυνση για να δοθούν εμπεριστατωμένες απαντήσεις για τις ευθύνες και τα αίτια της πρωτοφανούς τραγωδίας.
Το ερώτημα είναι εάν είναι ένα ανθρώπινο λάθος ή αν είναι μία σειρά λαθών και τεχνικών ελλείψεων καθώς η προανακριτική έρευνα της Τροχαίας Λάρισας δεν διερευνά μόνο αυτό, διερευνά και το πώς έγινε και το τρένο μπήκε στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία ενώ υπάρχουν δύο παράλληλες γραμμές.
Μετά την προανακριτική απολογία του, ο σταθμάρχης θα απολογηθεί και ενώπιον του εισαγγελέα, ο οποίος αναμένεται να ασκήσει τις σχετικές διώξεις. Σημειώνεται ότι νωρίτερα παραιτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής,
Τα σενάρια που εξετάζονται
Το πώς βρέθηκαν τα δύο τρένα στην ίδια ράγα είνα το αντικείμενο της έρευνας που διενεργεί η Τροχαία για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Για άγνωστο λόγο τα τρένα βρεθήκαν στην ίδια γραμμή και μάλιστα η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν με ταχύτητα 140 χιλιομέτρων για 25 ολόκληρα χιλιόμετρα χωρίς να γνωρίζει ο μηχανοδηγός ότι από την αντίθετη κατεύθυνση ερχόταν τρένο.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, κατά πληροφορίες, έχουν ληφθεί καταθέσεις από τρία στελέχη του ΟΣΕ, αλλά και της αρμόδιας εταιρείας. Όπως είπε έδωσαν ανωμοτί καταθέσεις.
Το πρώτο και βασικό σενάριο είναι εάν από ανθρώπινο λάθος κάποιος δεν γύρισε το ηλεκτρονικό κλειδί με αποτέλεσμα να μπουν και τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή.