Θεσσαλονίκη: Τι ώρα θα ανοίξει τις πύλες του το μετρό για τους πολίτες στις 30 Νοεμβρίου

Το απόγευμα της 30ης Νοεμβρίου μετά την τελετή των εγκαινίων θα ξεκινήσει η λειτουργία των 13 σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης όπως ενημέρωσε από το βήμα του 5ου ΣΔΙΤ Φόρουμ, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Εχθές ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές που είναι απαραίτητες για την πιστοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, Στα πλαίσια συνεδρίας για τα έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως την επόμενη εβδομάδα θα πιστοποιηθεί το σύστημα από την TUV Rheinland ενώ την ερχόμενη Τρίτη θα περάσει και ο νόμος για την διαδικασία αδειοδότησης.

 
Αναφερόμενος στο συνολικό κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης, το τοποθέτησε στα 3 δισ. ευρώ μαζί με την επέκταση προς την Καλαμαριά αλλά και τους τόκους των δανείων (ποσού 600 εκατ. ευρώ) μέχρι το 2049. Όπως είπε ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχουμε υπολογίσει στο κόστος των έργων τα επιπλέον κόστη που επιφέρουν οι τόκοι των δανείων. Ο κ.Ταχιάος διευκρίνισε πως μέχρι σήμερα έχουν αποπληρωθεί πάνω από τα μισά χρήματα των τόκων. Κόστισαν επίσης όπως είπε οι καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από την κατάρρευση των εταιρειών του έργου το 2012, από την περιπέτεια με τον σταθμό Βενιζέλου και επανέλαβε πως δεν πρέπει να εμπλέκεται η πολιτική στα έργα καθώς τελικά προκαλεί ζημιά.
 
Ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως στις 30 Νοεμβρίου στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί η τελετή των εγκαινίων υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, που θα κάνει πραγματικότητα το Μετρό Θεσσαλονίκης και πως αμέσως μετά η βασική γραμμή θα παραδοθεί σε λειτουργία στους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης.
 
Η λειτουργία του Μετρό
Σήμερα απομένουν 10 μόλις ημέρες για να ανοίξουν τις πύλες τους οι 13 σταθμοί της βασικής γραμμής του δεύτερου συστήματος Μετρό της χώρας. Η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρώσει μια πορεία 18,5 ετών από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης κατασκευής και μιας περιόδου που η πόλη περισσότερο θα θέλει να ξεχάσει παρά να θυμάται. Κατά την διάρκεια των έργων, η χώρα πέρασε την μεγαλύτερη οικονομική κρίση στην σύγχρονη ιστορία της αφού πρώτη βίωσε την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, το έργο άλλαξε δύο φορές ανάδοχο, εταιρείες που συμμετείχαν, άλλαξαν ή πωλήθηκαν, ξέσπασε η παγκόσμια ενεργειακή κρίση ως απόρροια της πανδημίας του κορωνοϊού και του πολέμου στην Ουκρανία και έζησε την αλλαγή πολλών κυβερνήσεων και την χρηματοδότηση τριών συνεχόμενων χρηματοδοτικών περιόδων ΕΣΠΑ.
 
Το Σάββατο το απόγευμα με τη λειτουργία του Μετρό, θα ξεκινήσει μια νέα σελίδα για τις μετακινήσεις της πόλης που πολλοί πιστεύουν πως θα επιφέρει και μια νέα ταυτότητα, θα συμβάλλει στον στόχο της βιώσιμης κινητικότητας ενώ θα δώσει νέα διάσταση στο πως η Θεσσαλονίκη αντιλαμβάνεται τον αστικό χώρο και θα αποκαθηλώσει την μετακίνηση με το λεωφορείο ως το μοναδικό μέσο μετακίνησης. Επίσης η Θεσσαλονίκη θα πάψει να είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου κατοίκων χωρίς αστικό μέσο σταθερής τροχιάς και με την επέκταση προς Καλαμαριά θα δημιουργηθούν δύο γραμμές με 18 σταθμούς, μια εκκίνηση για την μελλοντική επέκταση του δικτύου στις δυτικές συνοικίες, στα βόρειοανατολικά προάστια και τελικά το αεροδρόμιο Μακεδονία.