Βάσεις 2017: Οι τελευταίες εκτιμήσεις από τις Πανελλαδικές

Τι αναμένεται να γίνει στις σχολές μεγάλης ζήτησης

Τα θέματα της Βιολογίας στις φετινές Πανελλαδικές ήταν «σχετικά απαιτητικά, με αρκετά σημεία τα οποία χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή, πλήρη κατανόηση της ύλης και εμβάθυνση». Καθώς και τα θέματα στο μάθημα της Χημείας χαρακτηρίστηκαν επίσης δύσκολα και απαιτητικά, οι εκτιμήσεις που διαμορφώνονται μετά και τα σημερινά θέματα είναι ότι οι βάσεις στην Ιατρική Αθήνας – τουλάχιστον- θα πέσει κάτω και από τα 19.000 μόρια. Μετά και την εξέταση των συγκεκριμένων μαθημάτων, σύμφωνα με έμπειρους εκπαιδευτικούς σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, μπορούν να γίνουν με επιφύλαξη, οι πρώτες εκτιμήσεις.

Φέτος έπεσαν δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι στα τα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ομάδας Προσανατολισμού, όπως και στη Χημεία και τη Βιολογία και για αυτό θα υπάρξει πτώση στις βάσεις σχεδόν όλων των σχολών μεγάλης ζήτησης το 2017 σε σχέση με τις βάσεις του 2016.

Πιο συγκεκριμένα, οι βάσεις αναμένεται να πέσουν σε Πολυτεχνικές, Οικονομικές σχολές και στα τμήματα Πληροφορικής λόγω του μεγάλου βαθμού δυσκολίας στα Μαθηματικά Προσανατολισμού.

Μικρότερη πτώση αναμένεται να υπάρξει στις βάσεις των σχολών Υγείας, αφού παραδοσιακά συγκεντρώνουν και τους καλύτερα προετοιμασμένους μαθητές.

Τι έχουν ανακοινώσει οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων για τις Βάσεις 2017:

Όπως εξηγούν καθηγητές Φυσικής, η Φυσική θεωρείται μάθημα «βαρόμετρο» για την πορεία των βάσεων 2017 στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές. «Η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων», ήταν το γενικό σχόλιο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. «Αν και τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν περιελάμβαναν κάποιο «πειραματικό» θέμα, όλα περιλαμβάνονται στα διδασκόμενα και δεν είχαν ασάφειες ή λάθη», σχολίασε και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ).

Από την πλευρά της η ομοσπονδία των φροντιστών ανακοίνωσε πως «ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά δυσκόλευαν στη συνέχεια με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού».

Όσον αφορά το μάθημα της Ιστορίας, που επίσης εξετάστηκε προχθές, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων ανακοίνωσε πως «οι ερωτήσεις κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονταν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια». Για την χρήση των πηγών, επισήμανε ότι «ο μαθητής μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία των πηγών και αυτά του εγχειριδίου για να απαντήσει». Τέλος, για το τέταρτο θέμα, εξηγούσε ότι ο υποψήφιος έπρεπε «να χρησιμοποιήσει συνδυαστική και συνθετική μέθοδο για να επεξεργαστεί τις γνώσεις που του παρέχει το βιβλίο και οι πηγές καθώς και να γνωρίζει τα γεγονότα».

Για τα μαθηματικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι, όμως, στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις». Ωστόσο, «ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα.

Σε ότι αφορά τα Αρχαία εδόθησαν στους υποψηφίους ένα διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα (Πρωταγόρας 322d-323c) και ένα αδίδακτο του Ισοκράτη (Φίλιππος, 26-27). Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, σημείωσε ότι το αδίδακτο κείμενο χαρακτηρίζεται ως θέμα μέτριας δυσκολίας και όχι πιο απαιτητικό από το αντίστοιχο των εξετάσεων του 2016. Είναι, λοιπόν, πιθανό οι βαθμολογίες να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

 

 

news